“Джоконду” в Луврі облили супом екоактивістки. Відео
На кадрах, які опублікувало в Х інформагентство Clpress, видно, що дві жінки, які прийшли в Лувр, вилили суп на куленепробивне скло, яким захищено картину.
Повідомляють, що активістки у такий спосіб хотіли привернути увагу до проблем у сільськогосподарському секторі Франції.
“Що важливіше? Мистецтво чи право на здорове й екологічно чисте харчування?” – заявили активістки, звертаючись до відвідувачів Лувру, які стали свідками інциденту.
ALERTE – Des militantes pour le climat jettent de la soupe sur le tableau de La Joconde au musée du Louvre. @CLPRESSFR pic.twitter.com/Aa7gavRRc4
– CLPRESS/Agence de presse (@CLPRESSFR) January 28, 2024
Про причетність до акції заявив в X рух під назвою “Харчова реакція”, який презентує себе як “французька кампанія громадянського спротиву, метою якого є радикальна зміна суспільства на кліматичному та соціальному рівнях”.
🦺 ACTION EN COURS – PARIS
Dimanche 28 Janvier. 10h00
2 citoyennes engagées avec la nouvelle campagne Riposte Alimentaire з aspergé de soupe le tableau “La Joconde” mondialement connu, exposé au Musée du Louvre. [1] #RiposteAlimentaire #A22Network #Joconde #Louvre pic.twitter.com/wfdUhf6K5G
— Riposte Alimentaire (@riposte_alim) January 28, 2024
У наданому рухом релізі, який публікує AFP (новина доступна за передплатою, її цитує BFM TV), акцію з обливання супом “Мони Лізи” подано як “початок кампанії громадянського спротиву, яка несе в собі чітку вимогу, вигідну для всіх: соціальне забезпечення для сталого харчування”.
Міністерка культури Франції Рашида Даті в Х засудила акцію екоактивісток, зауваживши, що “Мона Ліза” належить майбутнім поколінням і жодна причина не може виправдати нападу на неї”.
La Joconde, comme notre patrimoine, appartient aux genérations futures.
Aucune cause ne peut justifier qu’il soit pris pour cible!
J’adresse tout mon soutien aux personnels du @museeLouvre.
— Rachida Dati ن (@datirachida) January 28, 2024
Контекст
“Мону Лізу” постійно тримають під куленепробивним склом після того, як у 1956 році відвідувач музею міста Монтабан, де вона тоді була, хлюпнув на неї сірчаною кислотою. Того самого року інший відвідувач кинув у неї камінь, пошкодивши фарбу. Відтоді нікому не вдавалося побачити картину без захисту, крім працівників музею та фахівців, які періодично її оглядають.
Найвідоміша картина у світі вже кілька разів ставала жертвою вандалізму. Наприклад, наприкінці травня 2022 року “Джоконду” атакували кремовим пирогом, нагадує BFM TV.