Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною

ЛЬВІВ – Замість відпустки – додаткові концерти і переповнені зали. Квитки на програму «Цей хор, цей хор мені щоночі сниться» з ретро-шлягерами викуплені до кінця року. Квитки на два концерти у Львівській опері розійшлись за дві години.
Історія хору «Гомін» почалась у 1988 році як чоловічого. І цей колектив відомий львів’янам. Але такий вибух успіху стався нещодавно, коли фрагмент відео з піснею «Цей сон, цей сон» у джазовому стилі отримав понад 7 мільйонів переглядів і репостів в соціальних мережах.
- Як пояснюють такий успіх самі хористи?
- Чому українські пісні у стилі ретро так підкорюють нині українців?
Тричі на «біс» викликали глядачі хор «Гомін» на концерті у Львівському органному залі. «Червону руту» Володимира Івасюка зал підспівував стоячи, а на вже «вірусній» пісні «Цей сон, цей сон» було шаленство емоцій. Хоча всі пісні, які виконує хор, відомі українцям.
«Біля озера у літню ніч…» – цю пісню на слова Анатолія Фіглюка у виконанні Степана Гіги люди слухають не один рік і цей виконавець збирає повні зали. Та й хор «Гомін» виконує програму ретро українських пісень вже рік (вартість квитка – 100 гривень). Але після поширення відео з переспівом у джазовому стилі пісні солістом і диригентом Вадимом Яценком стався ажіотаж. На сьогодні вже 7,2 мільйона переглядів і тисячі коментарів. Замість відпустки колектив хору оголосив про додаткові концерти – і квитки розлітаються миттєво.
Люди просять Вадима Яценка і хор «Гомін», художнім керівником якого він є, приїхати з концертами у різні міста. Днями колектив розпочинає всеукраїнське турне.
Я тричі вже на концерті «Гомону». Щоразу враження переповнюють
«Я тричі вже на концерті «Гомону». Бо програма вже рік, як виконується в органному залі», і щоразу враження переповнюють. Це ретро, це моя юність, ціную і люблю ці пісні», – говорить Радіо Свобода після концерту Христина Орешко.
Люди приходять на концерт цілими сім’ями.
«Це зв’язок з українським корінням – ці пісні. Водночас ця програма хору зв’язує минуле і теперішнє. Ретро, але з таким новим духом, з обличчям», – каже старша пані зі Львова Емма.
Хор «Гомін» був заснований у Львові у 1988 році диригентом, педагогом Олегом Цигиликом. Спершу хор був змішаний, потім чоловічим, переживав різні часи і зміни. Але у Львові його знали.
У 2022 році Львівська міськрада ухвалила рішення про те, щоб муніципальний хор «Гомін» перебував у структурі Львівського органного залу, і це стало поштовхом до пошуку нових ідей. «Гомін» став два роки тому змішаним хором.
Ми почали формувати дуже потужну маркетингову кампанію і, власне, репертуарну політику
«Аби досягнути певного успіху, особливо у промоції хору, потрібно було зробити, можливо, тисячі різних кроків. Із 2023 року ми почали працювати із Вадимом Яценком. Це неймовірний музикант, дуже харизматичний, диригент, художній керівник, також співак. І хор отримав нове обличчя, новий імпульс. Ми почали формувати дуже потужну маркетингову кампанію і, власне, репертуарну політику. Було випробувано дуже багато різних технік, різного репертуару. На самому початку ми виконали майже весь репертуар для чоловічих хорів. Це було впродовж пів року. Ми запросили понад 12 диригентів за цілий 2023-й рік. Раніше хор працював тільки, можливо, з одним або двома диригентами. Одним із найхаризматичніших був Вадим Яценко і співпраця є найбільш продуктивною», – пояснює успіх директор-розпорядник Львівського органного залу Тарас Демко.
Нові програми, нові пісні і безпрецедентний результат сьогодні. Два проєкти – «Цей хор, цей хор» і «Цей фольк, цей фольк» – дуже успішні.
А квитків немає не лише до кінця року, а останній рік.
Улюблені українські пісні, маркетинг, важка праця хористів і всього колективу органного залу, професійність і талант музикантів – цим і пояснюють феномен популярності сьогодні «Гомону».
Вадим Яценко, диригент, співак, художній керівник хору «Гомін» такий шалений успіх сьогодні і мільйонні перегляди відео пояснює невипадковістю.
Коли ти вкладаєш стільки праці і душу в те, що ти робиш, що любиш, результат має статися в будь-якому випадку
«Тут велика-велика доля успіху в іменах Володимира Івасюка, Квітки Цісик. Ми надзвичайно любимо хор. Ми надзвичайно любимо українську пісню. І все те, що зараз відбувається, звичайно, можна списати на те, що це випадок якийсь. Але насправді, коли ти вкладаєш стільки праці і душу в те, що ти робиш, що любиш, результат має статися в будь-якому випадку. Це професійні музиканти, класні, круті артисти. І коли це ми репетируємо, виносимо на сцену, тут має бути момент театралізованості цього дійства. Тому ця історія про те, що потрібно осучаснювати і оживлювати якось хор, що це не статична історія. Тобто, є різні моменти і різні нюанси. Коли ви співаєте концерти – українське бароко, літургійні пісні, звичайно, є умови, як це все має працювати, виглядати. Ми приділяємо дуже велику увагу картинці. Картинка має стріляти на 100, візуалізація, звук – це все має працювати в комплексі», – каже Вадим Яценко.
Хористи рухаються на сцені, показують емоцію, заграють з глядачами, сходять зі сцени до людей. Харизмою підкорює глядачів Вадим Яценко. Артисти кажуть, що не очікували понад 7 млн переглядів відео пісні «Цей сон, цей сон». Хоча, коли рік тому презентували цю програму, розуміли, що ця пісня може підтягнути до хору глядача, який прийде на ретро українських пісень. І це зацікавлення у глядача до програм хору «Гомін» постійно підсилювали численними інформаційними подачами.
«Але такого резонансу, звичайно, ми не очікували. У нас після цього не було паніки. Тобто, ми були готові. Всі служби органного залу спрацювали дуже конкретно і дуже швидко», – говорить Вадим Яценко.
Вадим Яценко сім років живе у Львові. Розповів, що почав співати у 5 років і це були пісні про Україну, але ніхто у його родині не є професійним музикантом чи співаком. Навчався у музичній школі, Київській музичній академії.
Вадим Яценко пробував себе у телевізійному конкурсі у 2018 році і заспівав тоді «Гуцулку Ксеню», але жодне крісло журі до нього не повернулося. Йому було 23 роки, він уже працював диригентом і цим пишався. Тоді розповідав про себе у телешоу російською, як і багато учасників, і члени журі. Цей факт Вадимові Яценку дехто закидає у дописах. Інші, навпаки, підтримують, що музикант популяризує українську музику і добре, мовляв, що його не втягнули у шоу-бізнес.
Сьогодні українські зірки шоу-бізнесу шукають шлях до львівського хору, щоб спільно зробити якісь програми.
Межа між попсою і справжньою піснею дуже тонка і важливо її не перейти, зауважують у Львівському органному залі. Тому дуже обережні і у виборі пісень, і у задумах.
Те, що виступи хору, пісні торкаються людських душ і западають в серце, найбільша похвала і приємність для колективу «Гомін». Нині хористи роздумують над новою програмою, обирають нові пісні.
Невдовзі запропонують у своєму виконанні український шлягер на слова Ігоря Поклада «Коханий».
А ще у задумах – окрема програма з піснями геніального Богдана Весоловського, композитора-пісняра, під танго і фокстроти якого у 30-х роках минулого століття танцював Львів. Танго «Прийде ще час», ймовірно, у джазовому стилі, заспіває «Гомін». Цю пісню 22-річний композитор Богдан Весоловський написав у рідному Стрию. У 30-х у Львові та містечках українські вечорниці не обходились без участі веселої «Капели Яблонського», до якої входили Богдан Весоловський і Анатолій Кос-Анатольський. Талановитий Весоловський у тоді польській Галичині українську пісню зробив надпопулярною, що молодому музикантові не давали проходу по львівських вулицях.
Українське ретро люблять, особливо у Львові. Але чи так є по всій Україні? Хор «Гомін» робить свій внесок у популяризацію української культури, як і багато інших колективів, які теж виконують музику та пісні минулого. А це важливо у час російсько-української війни, наголошує Вадим Яценко, бо Росія вкладає великі ресурси для експансії російської культури.
Львівський органний зал робить акцент саме на українській музиці, повертає давні імена українських композиторів і співпрацює з провідними сучасними митцями.